Her kommer nogle af de skriverier jeg har skrevet i lĂžbet af graviditeten. Jeg tĂŠnker at poste lidt lĂžbende.
Torsdag d. 3. juli 2025 // 4+0
Jeg har lige taget min fÞrste graviditetstest nogensinde. Den er svag positiv. Men der er to streger. Jeg havde altid troet, at jeg ville begynde at grÊde, nÄr jeg stod med min fÞrste positive graviditetstest i hÊnderne. Men der kom ingen tÄrer. Jeg tror det er fordi jeg ikke helt tÞr tror pÄ det. At jeg virkelig er gravid. Jeg vil tage en test igen pÄ lÞrdag. Der er stregen forhÄbentlig tydeligere. Jeg har aftalt med Kris, at jeg skulle vente med at fortÊlle hvad testen sagde til han kom hjem fra arbejde. Jeg har altid troet at jeg skulle overraske ham pÄ en eller anden mÄde. Men jeg kunne ikke nÄ at finde pÄ noget med sÄ kort varsel. Vi havde aftalt, at jeg godt mÄtte skrive til ham hvis jeg fik min mens. Men jeg har jo ikke fÄet min mens. Sjovt nok. Da han kom hjem fortalte jeg ham, at testen var svag positiv. Jeg havde taget nogle billeder af testen, som jeg viste ham, sÄ han kunne se det. Han blev ikke sÄ glad som jeg troede han ville blive. Det var som om han blev lidt skuffet faktisk. Det fÄr mig lidt til at tvivle. Var det alligevel for tidligt at gÄ i gang med at prÞve?
LĂžrdag d. 5. juli 2025 // 4+2
Jeg vÄgnede tidligt. Jeg kunne ikke sove mere. Og sÄ skulle jeg tisse. SÄ jeg listede ud pÄ badevÊrelset og tog endnu en test. Stregen er blevet tydeligere. Hvilket var hvad jeg hÄbede pÄ. Jeg blev glad. Alt gÄr efter planen. Jeg listede mig tilbage i sengen igen. PrÞvede at sove lidt mere. Jeg kunne ikke sove mere. Jeg er ovenud lykkelig for at jeg er gravid. Men samtidig ligger det jo i baghovedet, at der er meget der kan gÄ galt. Derfor tror jeg, at det er en forsvarsmekanisme, at jeg ikke tÞr at vÊre helt vildt glad. Selvom jeg er det.
Senere pÄ dagen snakkede vi om graviditetsteste. Og det viste sig at kÊreste troede stregen skulle vÊre tydelig fÞr man var gravid. SÄ derfor troede han ikke, at jeg var gravid der i torsdags, da jeg tog den fÞrste test. Men da jeg fortalte ham om at en streg er en streg pÄ sÄdan en test, fordi den jo mÄler HCG i urinen, hvilket man kun har hvis man er gravid, sÄ blev han mega glad. Det gjorde mig sÄ glad og rolig at hans reaktion i torsdags var fordi han ikke troede at jeg var gravid. Han har vÊret mega glad hele dagen i dag og det er sÄ dejligt.
Mandag d. 7. juli 2025 // 4+4
Jeg ringede til min lĂŠge i dag. Jeg ville gerne vide hvordan jeg skulle forholde mig. Og ville gerne vide det inden vi rejser to uger til Italien i morgen. Det var en lidt sjov samtale. Jeg fik vist formuleret mig lidt dĂ„rligt. Tror jeg fik sagt noget med: âJeg ringer fordi jeg har taget en positiv graviditetstest og da jeg rejser pĂ„ ferie i morgen, sĂ„ vil jeg gerne vide hvordan jeg skal forholde migâ. SĂ„ kvinden i telefonen spĂžrger forsigtigt âEr du Ăžnsket gravid?â Det hele blev ligesom lidt akavet der. men jeg mĂ„tte jo bare skynde mig at sige ja hahah. Derefter spurgte hun om et par andre ting og spurgte om de mĂ„tte sende mig mere information pĂ„ mail. Jeg har fĂ„et en tid til en af jordemĂždrene i lĂŠgehuset d. 23. juli. Dagen efter vi kommer hjem fra Italien.
Mandag d. 14. juli 2025 // 5+4
Hvorfor er der ingen der har snakket hÞjt om at forstoppelse er en ting, nÄr man er gravid? Alle snakker bare om kvalme, opkast og trÊthed. Men hvorfor er der ingen der har fortalt at forstoppelse IKKE er for sjov, nÄr man er gravid. Har lige haft et mental breakdown ude pÄ toilettet. Jeg begyndte simpelthen at grÊde, fordi jeg havde sÄ ondt i maven, og at der bare ikke ville komme noget ud. KÊreste er heldigvis den bedste. Han kom med noget vand til mig. Og generelt er han bare sÄ sÞd ved mig. Det er ret svÊrt for mig at vÊre pÄ den her ferie. Pga. flere forskellige ting: 1. fordi jeg har forstoppelse og bare har vildt ondt i maven. 2. fordi man Äbenbart ikke mÄ spise alt muligt som gravid i Italien. SÄ ferien er blevet lidt anderledes. Generelt er der lagt mere afslapning ind, fordi jeg har brug for at ligge mere ned end jeg plejer, fordi min mave gÞr ondt.