"Vet inte. Ăn." Det kan vara sĂ„ svĂ„rt att svara redigt pĂ„ "Vad ska det bli?" Givetvis anar frĂ„gestĂ€llaren (och jag sjĂ€lv) att jag inte stickar en grytlapp eller ett par vantar. Och ja, jag vet att det bara Ă€r en artighetsfrĂ„ga. Men Ă€ndĂ„. Jag *skulle* vilja kunna svara pĂ„ ett sĂ€tt som lĂ„ter och kĂ€nns Ă€rligt, och Ă€ndĂ„ mötas av förstĂ„ende och entusiastiska nickningar. Ett försök: - Det ska bli vĂ€lbehövligt intellektuellt tuggmotstĂ„nd, för spetskanten frĂ„n 1800-talet Ă€r (fel)skriven pĂ„ ett sĂ„ knasigt sĂ€tt. - Det ska bli en mindfulnessövning, för det gĂ„r inte att tĂ€nka pĂ„ allt elĂ€nde som har hĂ€nt och kan hĂ€nda nĂ€r du samtidigt försöker följa ett stickdiagram. - Det ska bli en stickning som passar till att sticka i kollektivtrafik utan rekommendations-restriktioner, för numera Ă€r det svĂ„rt att lĂ€gga stickdiagrammet pĂ„ sĂ€tet bredvid. - Det ska bli intellektuellt tuggmotstĂ„nd igen, för det finns ocksĂ„ mellanspetsar frĂ„n 1800-talet som krĂ€ver att bli dechiffrerade. - Det ska bli ett sĂ€tt att sticka upp varenda trĂ„d av det Ă„tervunna, grĂ„ lingarnet, för nu har börjar det bli fullt i garnlĂ„da A. - Och ja, just det: Det ska bli lite kompetensutveckling, i att konstruera fladdermus-, dolman- eller kimonoĂ€rmar för nedifrĂ„nochupp-stickade överdelar (nĂ€r du inte vet om om "rĂ€tt" garn rĂ€cker hela vĂ€gen). . #stickningsomterapi #stickningĂ€rlivet #knittherapy #knittingismytherapy #knittingexperiment #stickexperiment #stickning #spetsstickning #laceknitting #sticktokig #strikkedilla #Ă„tervunnetgarn #textiltĂ„terbruk #recycledyarn #reclaimedyarn https://www.instagram.com/p/Caw0m9-Iffi/?utm_medium=tumblr